Veel gestelde vragen

ruim assortiment
uitstekende service
getrainde entertainers
aantrekkelijke prijzen

Hieronder vind je een aantal van de veel gestelde vragen. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, neem dan contact op via qui-vive@goedesfeer.nl of bel 0118 - 67 44 44.

Hoe moet ik het springkussen oprollen?

Bij levering van de kussens ontvang je van ons een handleiding. Hierin wordt stap voor stap uitgelegd hoe je het kussen moet oprollen. Ook geeft het filmpje hieronder een duidelijk beeld hoe je snel te werk kunt gaan.


Hoe kan ik iets reserveren?

Via de website vraag je eenvoudig een offerte aan. Ons streven is om binnen 24 uur op werkdagen hier een reactie per mail op te geven.

Zodra wij de beschikbaarheid gecontroleerd hebben ontvang je van ons een offerte per mail. Wanneer de offerte akkoord is, bevestig je deze eenvoudig via de link in de e-mail of stuur je de offerte getekend per mail terug. De reservering is nu definitief.

Geen mail ontvangen? Soms gaat de mail naar de ongewenste mail, controleer dan de spam box.

Wil je geen gebruik maken van ons aanbod? Ook dan horen we dat graag.

Ik heb een offerte aanvraag gedaan, hoe lang duurt het voordat ik antwoord krijg?

Ons streven is binnen 24 uur te reageren. Heb je na 48 uur nog geen reactie of gaat het om een last minute aanvraag? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Hoe moet ik betalen?

Dat ligt aan de wijze van levering:

  • Kom je afhalen? De factuur dient direct contant of per pin voldaan worden.
  • Bij bezorging ontvang je de factuur nadien per mail. We hanteren een betalingstermijn van 14 dagen.

 

Kom je afhalen voor een stichting, vereniging of bedrijf? Geef dan vooraf door aan naar wie wij de factuur mogen mailen.

Hoe groot zijn de materialen i.v.m. met transport?

Op onze website staan van al onze luchtkussens de transportafmetingen vermeld. Deze afmetingen zijn een indicatie. Kleine springkussens passen vaak in een auto maar de ervaring leert dat grotere springkussens, avonturen springkussens en stormbanen niet in auto passen. Hiervoor raden wij het gebruik van een aanhangwagen of bestelbus aan. Uiteraard is het ook mogelijk om de kussens tegen een meerprijs te laten bezorgen.

Twijfel je? Neem contact met ons op.

Ik kom iets afhalen, zit het springkussen in een aanhanger?

Springkussens zitten niet standaard in een aanhanger. Voor een kleine meerprijs kan natuurlijk wel geregeld worden. Klik in dat geval bij de offerte aanvraag de optie aanhanger aan.

Hoelang duurt het opbouwen?

Dit is afhankelijk van een aantal factoren: welke attracties betreft het, hoeveel mensen zijn er beschikbaar voor de opbouw, hoe is de bereikbaarheid en is de stroom geregeld.

Wij kunnen hier uiteraard wel een goede inschatting van maken. Bij elke attractie staat vermeld hoeveel personen je minimaal nodig hebt om deze attractie op- en af te bouwen. Wij gaan hierbij uit van volwassenen.

Wat is het stroomverbruik?

Bij elk luchtkussen staat het stroomverbruik vermeld.
Een standaardblower zorgt voor een constante belasting van 1100 watt. (230 volt)
Een powerblower 1500 watt. Bij het opstarten van de blower ligt deze belasting echter 500 watt hoger!

Op een standaard huis/tuin/keuken stroomgroep (16 Ampere) kunnen 2 blowers worden aangesloten.

Bij krachtstroom (380 volt) ligt dit vermogen veel hoger.
Heb je te weinig stroom op locatie? Je kunt bij ons verschillende aggregaten huren.
Per evenement is het stroomverbruik verschillend, neem contact met ons op, wij helpen u graag verder.
Qui-Vive is nooit verantwoordelijk voor stroom op locatie. Wij denken graag met je mee, maar hebben niet standaard een aggregaat in de bus.

Vanaf hoe laat kan ik het afhalen/terug brengen?

De gehuurde materialen kunnen 's ochtends vanaf 8:00u opgehaald worden. Mocht onze planning het toelaten kunnen de gehuurde materialen eventueel ook een dag voordien aan het eind van de middag afgehaald worden.
Terugbrengen kan vaak de dag na het evenement (of soms zelfs op maandag indien de dag na het evenement in het weekend valt) hiervoor rekenen we geen extra kosten. De gehuurde materialen dienen altijd voor 10:00u 's morgens worden teruggebracht, tenzij we dit anders met elkaar hebben afgesproken.

Kunnen jullie ook bezorgen en op- en afbouwen?

Wij kunnen materialen bezorgen. We rekenen hiervoor de volgende kosten:

  • Walcheren € 49,59 (excl. BTW) en € 60,00 (incl. BTW)
  • Noord- en Zuid-Beveland € 74,38 (excl. BTW) en € 90,00 (incl. BTW)
  • Schouwen-Duiveland € 82,64 (excl. BTW) en € 100,00 (incl. BTW)
  • Tholen € 115,70 (excl. BTW) en € 140,00 (incl. BTW)
  • Ouddorp / Goeree / Stellendam € 95,04 (excl. BTW) en € 115,00 (incl. BTW)
  • Brielle en omgeving € 107,44 (excl. BTW) en € 130,00 (incl. BTW)
  • Zeeuws-Vlaanderen (incl. kosten Westerscheldetunnel) € 107,44 (excl. BTW) en € 130,00 (incl. BTW)
  • Bergen op Zoom € 107,44 (excl. BTW) en € 130,00 (incl. BTW)

 Buiten deze gebieden geldt een bezorgtarief van € 0,85 per kilometer excl. BTW (vanaf Vlissingen).

LET OP: Nadat je de offerte hebt aangevraagd, ontvang je een definitieve offerte met de juiste bezorgkosten.

Wil je de attracties op- en afgebouwd hebben? Bij de offerte aanvraag kun je per attractie kiezen of je hier gebruik van wil maken. Ook hiervoor wordt een meerprijs berekend, afhankelijk van de gekozen attractie.

Met hoeveel mensen kan ik het tegelijk spelen?

Met hoeveel mensen er tegelijk gespeeld kan worden is afhankelijk van de attractie. Dit staat vermeld op de website bij het betreffende product.

Kunnen de attracties op de stenen staan?

Ja, de attracties kunnen op stenen staan. Dit mag ook volgens het Veiligheidscertificaat waar al onze kussens aan voldoen.

Echter, zijn er wel 2 aandachtspunten:
Wij raden altijd gras aan als ondergrond, als er fanatiek gespeeld wordt, kun je doorschuiven, vallen, tegen elkaar aan botsen en dat is gras de prettigste ondergrond.
Het springkussen moet altijd vastgezet worden en wij leveren standaard haringen bij onze kussens. Is het niet mogelijk om de haringen vast te zetten in de grond? Geef dit vooraf door zodat wij waterzakken leveren in plaats van haringen.

Mag er water/zeep op het luchtkussen?

Bij waterattracties is het logisch dat er water op mag, maar bij andere kussens meestal niet.

Wanneer er zonder overleg water/zeep op een luchtkussen wordt gebruikt, dan kunnen wij hiervoor schoonmaakkosten van € 65,00 exclusief BTW (per attractie) in rekening brengen.

Tot welke windkracht mogen de kussens opstaan?

Bij windkracht 5 of hoger, schrijf de wet voor dat de activiteit moet worden gestaakt.

Het gaat regenen! Wat nu?

Luchtkussens kunnen tegen regen, alleen worden ze wel glad, dit kan onveilige situaties opleveren. 
Als het hard regent, raden we aan om het luchtkussen leeg te laten lopen en dicht te vouwen zodat er geen water inloopt. 
Lever je het luchtkussen nat bij ons in, dan ben je verplicht dit bij ons te melden. Let op: Bij onweer, de activiteit altijd direct staken!

Wat te doen bij schade aan materiaal of kussens?

Als je schade constateert aan onze luchtkussens, dien je dit altijd direct bij ons telefonisch te melden via 0118-674444. 
Als er schade ontstaat tijdens het gebruik van kussens, dat ligt het aan de grootte en de toedracht wat we hiermee doen. 
In de meeste gevallen is het een kwestie van slijtage en zijn daar geen kosten aan verbonden. Als er sprake is van opzet of ondeugdelijk gebruik dan kunnen we de schade bij je verhalen.

Het springkussen wordt niet hard/gaat niet omhoog. Wat nu?

Als het springkussen niet hard wordt, moet je aantal zaken controleren:

  • zitten alle luchtgaten dicht? 
  • zit de blowerslang niet gedraaid? 
  • als de blower het niet doet, controleer dan of het niet aan het stopcontact of de haspel ligt. 

Ligt het niet aan bovenstaande punten? Bel ons op 0118-67 4444 of buiten kantooruren: 06-4185 1565

Moet ik een vergunning aanvragen?

Of je een vergunning moet aanvragen is afhankelijk van de grootte van de attracties en locatie van het evenement. Neem hiervoor contact op met de gemeente waarin het evenement gehouden wordt. Vind het evenement plaats op het strand is het ook verstandig om contact op te nemen met de desbetreffende strandexploitatie. Qui-Vive is niet verantwoordelijk voor vergunningaanvragen, wel kunnen wij je voorzien van de eventueel benodigde documentatie van de attracties.

Door al onze ervaring weten we precies welke attractie er bij je gelegenheid past. Neem vrijblijvend contact met ons op als je vragen hebt.

Neem contact op