header contact

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

ruim assortiment
uitstekende service
getrainde entertainers
aantrekkelijke prijzen

Hieronder kunt u een aantal van de veel gestelde vragen vinden. Mocht uw vraag er niet tussen zitten neem dan contact op via info@qui-vive.nl of bel 0118 - 67 44 44.

Hoe kan ik iets reserveren?

Via de website doet u een offerte-aanvraag. Dit is dus geen definitieve reservering! Wij bekijken de beschikbaarheid en u krijgt van ons een offerte. De producten staan nu vrijblijvend bij ons in optie.

Wanneer deze offerte akkoord is, stuurt u deze ondertekend retour per mail, post of fax. De reservering is nu definitief.

Wilt u geen gebruik maken van ons aanbod? Dan vinden wij het prettig als wij een berichtje ontvangen.

Ik heb een offerte-aanvraag gedaan, hoe lang duurt het voordat ik antwoord krijg?

Ons streven is binnen 24 uur te reageren. Doordeweeks lukt dit bijna altijd. In het weekend niet, dan zijn wij vaak niet op kantoor aanwezig.
Heeft u na 48 uur nog geen reactie? Doe ons dan even een belletje om er zeker van te zijn dat er niks is misgegaan.

Is de huurdatum binnen 3 dagen? Pak dan de telefoon, dan weet u meteen waar u aan toe bent!

Hoe moet ik betalen?

Nadat de reservering definitief is, ontvangt u een factuur. Deze dient uiterlijk 5 dagen voor de huurdatum voldaan te zijn. 
Indien de reservering pas net voor de huurdatum definitief is, of als wij de factuur pas na de huurdatum versturen, dan hanteren we een betalingstermijn van 14 dagen.

Ik heb nog niet betaald, komen jullie nu wel?

In principe moet u vooraf betaald hebben, zoals bij de vraag: Hoe moet ik betalen? wordt uitgelegd.

Als u niet heeft betaald (omdat de penningmeester op vakantie is of omdat je bijv. nog geen factuur hebt ontvangen) hoef je niet bang te zijn dat wij opeens niet komen.

Als wij een ondertekende offerte hebben ontvangen, kunt u altijd op ons rekenen. Anders zullen wij contact opnemen dat er nog niet betaald is, zodat dit op tijd kan worden opgelost.

Twijfelt u? Neem dan altijd contact op.

Ik kom iets afhalen, zit het springkussen in een aanhanger?

Springkussens zitten niet standaard in een aanhanger. Dit kan natuurlijk wel geregeld worden. Huur dan een aanhanger bij ons via het offerte-formulier.

Hoe groot zijn de materialen i.v.m. met transport?

Op onze website staan van al onze luchtkussens de transportafmetingen vermeld. 
Twijfelt u? Neem contact met ons op.

Hoelang duurt het opbouwen?

Dit is afhankelijk van een aantal factoren: welke attracties betreft het, hoeveel mensen zijn er beschikbaar voor de opbouw, hoe is de bereikbaarheid en is de stroom geregeld.

Wij kunnen hier uiteraard wel een goede inschatting van maken. Bij elke attractie staat vermeld hoeveel personen je minimaal nodig hebt om deze attractie op- en af te bouwen. Wij gaan hierbij uit van volwassenen mannen.

Wat is het stroomverbruik?

Bij elk luchtkussen staat het stroomverbruik vermeld.
Een standaardblower zorgt voor een constante belasting van 1100 watt. (230 volt)
Een powerblower 1500 watt. Bij het opstarten van de blower ligt deze belasting echter 500 watt hoger!

Op een standaard huis/tuin/keuken stroomgroep (16 Ampere) kunnen 2 blowers worden aangesloten.

Bij krachtstroom (380 volt) ligt dit vermogen veel hoger.
Heeft u te weinig stroom op locatie? U kunt bij ons verschillende aggregaten huren.
Per evenement is het stroomverbruik verschillend, neem contact met ons op, wij helpen u graag verder.
Qui-Vive is nooit verantwoordelijk voor stroom op locatie. Wij denken graag met u mee, maar hebben niet standaard een aggregaat in de bus.

Vanaf hoe laat kan ik het afhalen/terug brengen?

Afhalen en terugbrengen kan bij ons 24 uur per dag. Wij hebben carportsysteem met sleutels waardoor u altijd kan terugbrengen. 
Onze voorkeur heeft echter om de gehuurde materialen de dag van tevoren (15:00u – 17:30u) door u te laten ophalen of ’s morgens vanaf 8:00u. 
Terugbrengen kan de dag na het evenement (of zelfs op maandag) hiervoor rekenen we geen extra kosten. 
De gehuurde materialen dienen altijd voor 10:00u 's morgens worden teruggebracht, tenzij we dit anders met elkaar hebben afgesproken.

Kunnen jullie ook bezorgen en op- en afbouwen?

Ja, dat kan. U betaald hiervoor bezorgkosten. (Eenmalig 35,00 + 0,35 per gereden kilometer vanaf Middelburg) 
Wij bouwen de attracties niet standaard op- en af! Je moet dit expliciet bij ons aanvragen. Hiervoor betaald u ook een vergoeding.

Met hoeveel mensen kan ik het tegelijk spelen?

Dit staat vermeld op de website bij het betreffende product.

Kunnen de attracties op de stenen staan?

Ja, de attracties kunnen op stenen staan. Dit mag ook volgens het Veiligheidscertificaat waar al onze kussens aan voldoen.

Echter, zijn er wel 2 aandachtspunten:
Wij raden altijd gras aan als ondergrond, als er fanatiek gespeeld wordt, kun je doorschuiven, vallen, tegen elkaar aan botsen en dat is gras de prettigste ondergrond.
Het springkussen moet altijd vastgezet worden. Wij leveren standaard haringen bij. Zet u het kussen op de stenen, dan bent u zelf verantwoordelijk dat het springkussen met touwen wordt vastgezet aan bijvoorbeeld lantaarnpalen.

Mag er water/zeep op het luchtkussen?

Dit verschilt per luchtkussen! U dient dit altijd aan ons te vragen. 
Bij waterattracties is het logisch dat er water op mag, maar bij andere kussen meestal niet.

Wanneer er zonder overleg water/zeep op een luchtkussen wordt gebruikt, dan kunnen wij hiervoor schoonmaakkosten van € 65,00 exclusief BTW (per attractie) in rekening brengen.

Tot welke windkracht mogen de kussens opstaan?

Bij windkracht 5 of hoger, schrijf de wet voor dat de activiteit moet worden gestaakt.

Het gaat regenen! Wat nu?

Luchtkussens kunnen tegen regen, alleen worden ze wel glad, dit kan onveilige situaties opleveren. 
Als het hard regent, raden we aan om het luchtkussen leeg te laten lopen en dicht te vouwen zodat er geen water inloopt. 
Levert u het luchtkussen nat bij ons in, dan bent u verplicht dit bij ons te melden. Let op: Bij onweer, de activiteit altijd direct staken!

Wat te doen bij schade aan materiaal of kussens?

Als u schade constateert aan onze luchtkussens, dient u dit altijd bij ons telefonisch te melden via 0118-674444. 
Als er schade ontstaat tijdens het gebruik van kussens, dat ligt het aan de grootte en de toedracht wat we hiermee doen. 
In de meeste gevallen is het een kwestie van slijtage en zijn daar geen kosten aan verbonden. Als er sprake is van opzet of ondeugdelijk gebruik dan kunnen we de schade op u verhalen.

Het springkussen wordt niet hard/gaat niet omhoog. Wat nu?

Als het springkussen niet hard wordt, moet je aantal zaken controleren:

  • zitten alle luchtgaten dicht? 
  • zit de blowerslang niet gedraaid? 
  • als de blower het niet doet, controleer dan of het niet aan het stopcontact of de haspel ligt. 

Ligt het niet aan bovenstaande punten? Bel ons op 0118-67 4444 of buiten kantooruren: 06-2060 7201

Door al onze ervaring weten we precies welke attractie er bij uw gelegenheid past. Neem vrijblijvend contact met ons op als u vragen heeft.